hejsan allihopa !

har inte bloggat på några månader tror jag, men kände att jag ville skriva av mig lite här..
en sak som jag verkligen vill ta upp är mobbning och skitsnack. alla har snackat skit nångång de gör vi alla.
men de är en sak som vi kanske aldrig tänker på innan vi öppnar munnen.
vi tänker aldrig på hur den personen vi mobbar eller pratar om mår egentligen..
te.x om vi pratar om en överviktig person som har jätte stora lår, och säger hur fet hon är och varför hon inte bantar? vem vet om hon ligger och gråter varje kväll över sin vikt, om hon försöker gå ner men de inte går så himla bra, eller om ni skriver, pratar, snackar bakom ryggen om en stackars kille som ni tycker är "ful" som kanske blir misshandlad i familjen eller någon som kanske mist sin mamma eller syskon eller någon nära i sin släkt och mår hur dåligt som helst, men vissa säger inget och ni bara fortsätter trycka ner den personen. ni som läser detta kan ta och tänka om lite, jag har själv mobbat många tills en tjej skrev till mig hur hon egentligen har de, och jag har aldrig haft så dåligt samvete som jag hade då. men jag har bett om ursäkt och tänker aldrig mer göra om de !
alla ni är underbara på erat sätt och låt ingen skada er! ha de så bra så länge ! Emma


RSS 2.0